خانه » ♦ خانه و خانواده » ماهی قزل آلای رژیمی

ماهی قزل آلای رژیمی

ماهی رژیمی
ماهی رژیمی

قزل آلا یکی از خوشمزه ترین انواع ماهی است که البته گونه های مختلفی دارد،‌ کباب قزل آلا یا قزل آلای تنوری یکی از پرطرفدارترین غذاهای دریایی است که اغلب در رستوران های مشهور جهان با سس های متفاوت سرو میشود.

مواد لازم:

ماهی قزل آلا / ۱عدد (به تعداد نفرات)
گوجه فرنگی حلقه شده / ۲ عدد
لیمو ترش تازه حلقه شده / ۱ عدد
نمک و فلفل / به مقدار لازم
پودر زنجبیل / به مقدار لازم
سیر و شوید تازه / به مقدار لازم

طرز تهیه:

بهترین روش برای طبخ ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن ، کمی سیر تازه بمالید ، مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده ، بگذارید یک ساعت داخل یخچال بماند .
بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال در آورده و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید.
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید ، بعد چند حلقه لیمو ترش ، سپس ماهی را روی گوجه و لیمو ترش قرار دهید و بعد دوباره چند حلقه لیمو ترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ؛ در مدت نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه ماهی آماده می شود ، عصاره گوجه و لیمو ترش به خورد ماهی می رود که بسیار خوشمزه است.

نکته قابل توجه :
افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

آموزش تهیه شنیتسل ماهی

مواد لازم: فیله ماهی ۴ تکه  .  شیر ۱/۴ لیوان  .  آرد سفید ۱/۴ لیوان  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *