خانه » ♦ خانه و خانواده » غذایی مفید و خوشمزه برای سالمندان

غذایی مفید و خوشمزه برای سالمندان

غذاي رژيمي براي سالمندان
غذاي رژيمي براي سالمندان

غذايی كه امروز قرار است آموزش دهيم، يك نوع خوراك مرغ تايلندی است. اين غذا سرشار از ويتامين است و مناسب افرادی است كه از رژيم كم‌چرب استفاده می‌كنند.

مواد لازم :
پوست لیمو ترش (رنده شده) یك عدد
زنجبیل تازه ( رنده شده) یك قاشق مرباخوری
سیر یك حبه بزرگ
روغن مایع 2 قاشق سوپ‌خوری
سینه مرغ ورقه شده 250 گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز نصف یك عدد
فلفل دلمه‌ای سبز نصف یك عدد
پیازچه خرد شده 4 عدد
هویج متوسط خلال شده 2 عدد
لوبیا سبز خرد شده 115 گرم
بادام پودر شده 25 گرم
سس سویا یك قاشق سوپ خوری
شكر كمی
فلفل سیاه و نمك به مقدار لازم
گشنیز تازه به مقدار لازم

طرز تهیه :
سیر و زنجبیل را پوست می‌گیریم و خرد می‌كنیم. روغن را در ماهیتابه میریزیم و داغ می‌كنیم. زنجبیل، سیر و رنده پوست لیمو را 30 ثانیه روی حرارت زیاد تفت می‌دهیم. سپس سینه مرغ را به صورت نازك ورقه می‌كنیم و به آن اضافه می‌كنیم و 2 دقیقه تفت می‌دهیم. در مرحله بعد، همه سبزیجات را اضافه می‌كنیم، 10 دقیقه می‌گذاریم روی حرارت بماند تا سبزیجات و سینه مرغ كمی بپزند.پودر بادام، سس سویا، شكر، نمك و فلفل را اضافه می‌كنیم و دو سه دقیقه دیگر روی حرارت نگه می‌داریم. بعد از این مدت، غذا آماده خوردن است.
این غذا را می‌توان با برنج نیز سرو كرد.

نكات تغذیه‌ای :
1 – سبزیجات مختلفی كه در تهیه این غذا به كار رفته‌اند، منبع خوبی از فیبر غذایی هستند كه باعث كاهش چربی خون می‌شوند.
2 – استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد كه دارای اسیدهای چرب غیراشباع است، از نكات مثبت تهیه این غذای كم چربی است.
3 – استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز كه چربی كمتری دارد، آن را به یك غذای مفید تبدیل می‌كند.

.

.

منبع : jamejamonline.ir

مطلب پیشنهادی

یک شام رژیمی کم کالری خوش طعم

این شام علاوه بر کالری بسیار پایینی که دارد بسیار خوش طعم هم هست. تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *