خانه » ♦ خانه و خانواده » ترشي تره رژيمي

ترشي تره رژيمي

ترشي تره
ترشي تره

مواد لازم:
سبزي شامل شويد,گشنيز,اسفناج,
نعناع و يا خالواش ( خوليواش) كه نوعي سبزي محلي استان گيلان است…….همه با هم 1ليوان
ارد برنج شمالي……2قاشق غذاخوري يا در صورت تمايل نيم دانه برنج شمالي …..3قاشق غذاخوري
آبغوره…..نصف ليوان
سير…..نيم بوته
تخم مرغ….1 عدد
نمك فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهيه:
سبزي را خورد كرده و با دوليوان اب بگذاريد بپزد اگر نميخواهيد رنگ سبزي عوض شود در قابلمه را باز بگذاريد اگر از نيم دانه استفاده ميكنيد انرا هم به سبزي اضافه كنيد و اگر هم از ارد برنج استفاده ميكنيد بعد از پخت سبزي ارد را با ابغوره مخلوط كرده به طوري كه گوله نداشته باشد انرا به سبزي پخته اضافه كنيد كمي بعد زير سبزي را خاموش كنيد حالا سير را له كرده با زردچوبه نمك و دو قاشق روغن در ماهيتابه سرخ كنيد اگر خالواش داريد حالا به سير اضافه كنيد وگرنه از نعنا استفاده كنيد و انرا به سير اضافه كنيد سپس سبزي پخته را به سير اضافه كنيد كمي كه تفت خورد ميتوانيد تخم مرغ را زده و به غذا اضافه كنيد شل يا سفت بودن اين خورشت به سليقه شما بستگي دارد.اين خورش معمولا به همراه ماهي دودي و برنج و زيتون خورده ميشود..
كالري اين غذا:
سبزيها 20 كالري
ارد برنج 50 كالري
روغن220 كالري
تخم مرغ 70 كالري
اگر اين خورشت را با نان ميل كنيد روي هم شما 430 كالري دريافت كرده ايد
درصورتي كه با برنج نوش جان كنيد مثلا 12 قاشق برنج كم روغن شما 680 كالري دريافت كرده ايد.
نوش جان

مطلب پیشنهادی

آموزش پیتزای تابستانی

آموزش تهیه پیترا تابستانی مواد لازم پيتزا تابستاني • ۱٫۵ پیمانه اسفناج کوچک ریز شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *