خانه » ♦ خانه و خانواده » آموزش پیتزای تابستانی

آموزش پیتزای تابستانی

آموزش تهیه پیترا تابستانی

پیتزا تابستانی

پیتزا تابستانی

مواد لازم پیتزا تابستانی

• ۱٫۵ پیمانه اسفناج کوچک ریز شده
• یک قاشق چایخوری روغن زیتون
• نمک
• روغن زیتون
• ۶ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان
• ۶ حبه سیر – ریز خورد شده
• ۱٫۵ پیمانه سس گوجه فرنگی
• خمیر پیتزای گریل شده*
• ۳۵۰ گرم پنیر موتزارلا
• ۱٫۵ پیمانه ذرت کباب شده
• ۱٫۵ پیمانه بادمجان سرخ و خورد شده
• ۶ تکه بیکن یا سوسیس سرخ شده
• ۱٫۵ پیمانه گوجه فرنگی ریز شده
• برگ های کوچک ریحان
• پودر فلفل سیاه

طرز تهیه پیتزا تابستانی

۱- در یک کاسه بزرگ، برگ های اسفناج، یک قاشق چایخوری روغن و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۲- خمیر پیتزار را مسقیما روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود یک تا دو دقیقه آن را گریل کنید تا خمیر در برخی قسمت ها پف کند و سفت شود. با کمک انبر خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. بلافاصله پس از برداشتن از روی حرارت، دو طرف خمیر را به روغن زیتون آغشته کنید.

۳- یک قاشق غذاخوری پنیر پارمسان و یک حبه سیر روی خمیر بریزید. روی آن را با ¼ سس گوجه فرنگی بپوشانید. ¼ پیمانه از مخلوط اسفناج را اضافه کنید. حدود ۶۰ گرم پنیر موتزارلا، ¼ پیمانه ذرت، ¼ پیمانه بادمجان و یک تکه سوسیس یا بیکن را خرد کنید و روی خمیر بریزید. پیتزا را روی تابه یا شعله زغال قرار دهید تا زمانی که نان برشته و پنیرها آب شوند. همین کار را با دیگر خمیرهای پیتزا تکرار کنید.

۴- پیش از سرو، روی آن را با گوجه فرنگی، ریحان و نمک دریایی (اختیاری) تزئین کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزای گریل شده

تعداد: ۶ عدد

مواد لازم

• یک پیمانه آب گرم
• یک قاسق غذاخوری عسل
• یک بسته خمیر مایه
• ۲٫۵ پیمانه آرد سفید
• ¼ پیمانه آرد گندم یا همان آرد سفید
• ¾ پیمانه نمک
• ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
• ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید
• روغن زیتون

طرز تهیه

۱- در یک کاسه متوسط، آب گرم، عسل و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. آن را حدود ۵ دقیقه کنار بگذارید تا کف کند. در همین زمان، در یک کاسه بزرگ ¾ پیمانه آرد سفید، آرد گندم و نمک را با هم مخلوط کنید. با کمک قاشق چوبی آن را به مخلوط مایه خمیر اضافه کنید. سه قاشق روغن اضافه کنید. آرد را تا زمانی که ¾ پیمانه آرد سفید باقی بماند به خمیر اضافه کنید.

۲- خمیر به دست آمده را روی سطحی صاف پهن کنید. ۵ دقیقه آن را ورز دهید تا نرم و لاستیکی شود. ¾ پیمانه آرد سفید باقی مانده را اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. آن را گلوله کنید. در یک کاسه چرب در محیطی گرم قرار دهید تا اندازه گلوله های خمیر دو برابر شوند (حدود یک ساعت).

۳- خمیرها را از کاسه بیرون بیاورید برای مدت دو دقیقه دوباره ورز دهید. دو قاشق آرد سفید اضافه کنید و دوباره درون کاسه بگذارید. روی آنها را بپوشانید و دباره به مدت ۴۰ دقیقه آنها را در جای گرم قرار دهید تا پف کنند. خمیر را به شش گلوله مجزا تقسیم کنید و دوباره ۱۰ دقیقه استراحت دهید.

۴- خمیر آماده استفاده است.

ارزش غذایی

• کالری: ۶۴۲
• چربی: ۲۸ گرم
• کلسترول: ۵۳ میلی گرم
• چربی اشباع شده: ۱۲ گرم
• کربوهیدرات: ۷۰ گرم
• چربی اشباع نشده: ۹ گرم
• ویتامین A: 2826
• ویتامین C: 29 میلی گرم
• سدیم: ۵۶۶ میلی گرم
• پتاسیم: ۴۹۶ میلی گرم
• فیبر: ۷ گرم
• آهن: ۵ میلی گرم

برای دیدن ادامه تصاویر پیتزا تابستانی کلیک کنید:

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا
تمامی حقوق این سایت متعلق به دانلود های می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
CopyRight © 2013-2017 DownloadHi.ir این سایت هیچگونه مسئولیتی در مورد محتوای مطالب منتشر شده اش ندارد و در مورد انتشار برنامه ها،
کلیه مطالب و برنامه های موجود در این سایت از سایتهای معتبر تهیه شده اند و در رابطه با برنامه های ایرانی ثبت شده، در صورتی که
صاحب اثر رضایت نداشته باشد می تواند در قسمت نظرات پیام بگذارد تا ضمن هماهنگی برای ارسال اسناد و مدارک
مربوطه در مورد ثبت برنامه مورد نظر، نسبت به حذف آن اثر طی 72 ساعت اقدامات لازم انجام گیرد.