خانه » ♦ خانه و خانواده » نمونه برنامه غذایی رژیم چربی‌سوزی

نمونه برنامه غذایی رژیم چربی‌سوزی

رژیم پیشنهادی چربی‌سوزی

کلیات برنامه

مصرف مواد پرکالری مانند غذاهای چرب و سرخ شده، کره و فست‌فود‌ها را کنار بگذارید. چربی‌ها برای سلامت مضر هستند، بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

هیدرات‌های کربن را به اندازه کافی در رژیم غذایی‌تان جای دهید. نان، برنج، خرما و سیب‌زمینی ازجمله منابع هیدرات‌های کربن هستند که شاید در ظاهر چاق‌کننده نباشند اما می‌توانند مقدار کالری مصرفی بدن را افزایش دهند. درواقع فقط چربی‌ها سبب چاقی نمی‌شوند و مصرف مقادیر زیادی هیدرات کربن هم می‌تواند با چاقی همراه شود.

به پروتئین‌ها توجه کنید و منابعی از پروتئین مانند گوشت، مرغ، ماهی، شیر و لبنیات را حتما در رژیم غذایی‌تان جای دهید. مصرف پروتئین‌ها از تحلیل عضلات پیشگیری می‌کند و سبب می‌شود که در طول دوره رژیم حجم عضلات را از دست ندهید. افرادی که در رژیم‌های لاغری پروتئین کافی مصرف نمی‌کنند شاید وزن‌شان کم شود ولی فرم بدن‌شان را از دست می‌دهند. حبوبات، قارچ و سویا منابع خوبی از پروتئین‌های گیاهی هستند ولی در مقایسه با پروتئین‌های حیوانی، ارزش غذایی کمتری دارند. در رژیم غذایی‌تان بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

نکته: توصیه می‌شود روش طبخ مواد غذایی به صورت آبپز و کبابی باشد تا کالری کمتری به بدن برسد.

رژیم در کنار ورزش

رژیم کاهش وزن بدون ورزش کارایی ندارد. با ورزش بدن متناسب‌تر می‌شود و توقفی در کارایی رژیم پیش نمی‌آید، پس در کنار این رژیم حتما ورزش کنید.

چه ورزش‌هایی مناسب هستند؟

بهتر است افرادی که رژیم چربی‌سوزی را دنبال می‌کنند ورزش‌های هوازی را در برنامه‌شان داشته باشند. ورزش با تردمیل و دستگاه اسکی فضایی جزء تمرینات هوازی هستند.

این برنامه برای افرادی مناسب است که اضافه‌وزن دارند و می‌خواهند به کمک رژیم غذایی به چربی‌سوزی برسند.

صبحانه:

یک تا دو عدد سفیده تخم‌مرغ آبپز، یک تا دو قطعه نان کوچک، یک لیوان شیر کم‌چرب

برنامه غذایی

برنامه غذایی

 

 
میان وعده صبح

(ساعت ۱۰ تا ۱۱): دو نوع میوه فصل

نکته: بعضی میوه‌ها شیرین‌تر هستند و قند و کالری بالاتری دارند. اگر چربی‌های بدن شما زیاد است از میوه‌های شیرین مانند هندوانه، موز و انگور استفاده نکنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.

ناهار:

۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم گوشت، مرغ یا ماهی که به صورت کبابی یا آبپز طبخ شده است، مقدار خیلی کمی برنج (چهار تا پنج قاشق) و سه تکه نان، سالاد بدون سس و ماست کم‌چرب

نکته ۱: بهتر است سالاد را به‌عنوان پیش‌غذا مصرف کنید و قبل از مصرف سایر مواد غذایی وعده ناهار، سالاد بخورید.

نکته ۲: منظور از نان یک برش در ابعاد هشت در هشت سانتی‌متری از نان لواش است. البته می‌توانید به جای آن نان‌های دیگری را جایگزین کنید.

عصرانه:

یک ماده غذایی پروتئینی مانند یک تکه فیله‌مرغ یا نصف تن ماهی بدون روغن همراه با دو عدد خیار یا چهار برگ کاهو

شام:

مانند وعده ناهار شامل مواد غذایی حاوی پروتئین و ترجیحا نان و برنج به میزان کمتری مصرف شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا
تمامی حقوق این سایت متعلق به دانلود های می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
CopyRight © 2013-2017 DownloadHi.ir این سایت هیچگونه مسئولیتی در مورد محتوای مطالب منتشر شده اش ندارد و در مورد انتشار برنامه ها،
کلیه مطالب و برنامه های موجود در این سایت از سایتهای معتبر تهیه شده اند و در رابطه با برنامه های ایرانی ثبت شده، در صورتی که
صاحب اثر رضایت نداشته باشد می تواند در قسمت نظرات پیام بگذارد تا ضمن هماهنگی برای ارسال اسناد و مدارک
مربوطه در مورد ثبت برنامه مورد نظر، نسبت به حذف آن اثر طی 72 ساعت اقدامات لازم انجام گیرد.