خانه » ♦ خانه و خانواده » آموزش سه نوع سالاد لبنانی، فرانسوی و مکزیکی

آموزش سه نوع سالاد لبنانی، فرانسوی و مکزیکی

بلغور را با آب ولرم به مدت۱۵ دقیقه خیس و سپس آبکش می کنیم به طوری که آب آن کاملاٌ گرفته شود آن را در یک ظرف بزرگ می ریزیم…

سالاد تبولی( لبنانی )

سالاد
تبولی(لبنانی)

مواد لازم برای
برای ۶ تا ۸ نفر :
بلغور گندم – ریز ۳/۲ پیمانه
جعفری – ریز خرد شده۶ پیمانه
نعنا تازه – ریز خرد شده ۲/۱پیمانه
گوجه فرنگی – خرد شده ۵عدد
پیازکوچک – خرد شده ۲عدد(۲۰۰گرم)
پیازچه – خرد شده ۲عدد
روغن زیتون – تصفیه نشده ۴/۱پیمانه(۶۰میل)
آب لیموی تازه ۲/۱پیمانه(۱۲۵میل)
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه:
بلغور را با آب ولرم به مدت۱۵ دقیقه خیس و سپس آبکش می کنیم به طوری که آب آن کاملاٌ گرفته شود آن را در یک ظرف بزرگ می ریزیم، جعفری، نعنا، گوجه فرنگی، پیاز و پیازچه را به آرامی با بلغور مخلوط می کنیم، نمک و فلفل را اضافه می کنیم.چند دقیقه قبل از سفرو، روغن زیتون و آب لیمو را اضافه می کنیم.

نکته :
۱-این خوراک را بلافاصله پس از تهیه مصرف کنید.
۲- این خوراک را نباید پس از تهیه فریز کنید.

———————————————————–

سالاد ژاردین یر (فرانسوی )

سالاد فرانسوی

سالاد فرانسوی

مواد لازم :

نخود فرنگی ۵۰۰ گرم
هویج ۳ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
سس مایونز ۱۲۰ گرم

طرز تهیه :
نخود فرنگی ، هویج و سیب زمینی را در آبجوش پخته آنرا بقطعات ریز خرد کنید و سپس با مایونز و فلفل و نمک مخلوط کرده در ظرف سالاد ریخته، تخم مرغ های پخته شده را نصف نموده در اطراف آن گذاشته سر سفره بیاورید .

———————————————————-

سالاد
مرغ و فلفل( مکزیکی)

سالاد مرغ و فلفل

سالاد مرغ و فلفل

مواد لازم
برای ۶ نفر:

۴۵۰ گرم مرغ پخته
یک چهارم پیمانه مایونز
یک چهارم پیمانه ماست پاستوریزه
یک قاشق چای خوری پودرفلفل قرمز
یک دوم قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی
یک قاشق مرباخوری پیاز ریز رنده شده
یک عدد فلفل دلمه ای سبز نازک خلال شده
یک عدد فلفل دلمه ای قرمز نازک خلال شده
۱۸۰ گرم ذرت پخته
۱۸۰ گرم برنج پخته

طرز تهیه:

مرغ را به صورت خلالی خرد می کنیم و در کاسه ای می ریزیم. سپس مایونز، ماست، پودر فلفل، رب گوجه فرنگی و پیاز رنده را با هم مخلوط می کنیم و می گذاریم کمی بماند. پس از آن با مرغ مخلوط کرده و فلفل دلمه ای ها و ذرت را اضافه می کنیم.

این سالاد آماده سرو است که می توان آن را به طور دلخواه، با برنج یا نان خورد.

نکات تغذیه ای :

فلفل یکی از سبزیجاتی است که دارای بیشترین مقدار ویتامین در دنیا می باشد. به عنوان مثال فلفل قرمز ۵ برابر لیمو ترش ویتامینC دارد. همچنین مقدار ویتامینهایA ، B1 ،B2 وP ( بیوفلاوونوئیدها) در فلفل زیاد است. البته بعضی از ویتامین های فلفل، در موقع خشک کردن آن از بین می روند.

بیوفلاوونوئیدها که ویتامینP نیز نامیده می شوند ، باعث تقویت عمل ویتامینC در بدن می شوند بنابراین بایستی با یکدیگر مصرف شوند. بدن قادر به ساختن این مواد نیست و بایستی از طریق غذا دریافت شوند.

این مواد در صدمات ورزشی استفاده شده  و باعث بهبود و تخفیف درد در این موارد می شود.همچنین درد پاها و قسمت میانی پشت بدن و علائم خونریزی طولانی مدت، کاهش کلسیم سرم و تب خال دهان را بهبود می بخشد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا
تمامی حقوق این سایت متعلق به دانلود های می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
CopyRight © 2013-2017 DownloadHi.ir این سایت هیچگونه مسئولیتی در مورد محتوای مطالب منتشر شده اش ندارد و در مورد انتشار برنامه ها،
کلیه مطالب و برنامه های موجود در این سایت از سایتهای معتبر تهیه شده اند و در رابطه با برنامه های ایرانی ثبت شده، در صورتی که
صاحب اثر رضایت نداشته باشد می تواند در قسمت نظرات پیام بگذارد تا ضمن هماهنگی برای ارسال اسناد و مدارک
مربوطه در مورد ثبت برنامه مورد نظر، نسبت به حذف آن اثر طی 72 ساعت اقدامات لازم انجام گیرد.