خانه » ♦ خانه و خانواده » خوراک کنگر – رژیمی

خوراک کنگر – رژیمی

خوراک کنگر رژیمی
خوراک کنگر رژیمی

ماده غالب این خوراک خوشمزه کنگر است. کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت خوب است این خوراک را با ماست میل کنید. خوردن کنگر برای آن دسته از افرادی که گرم‌ مزاج هستند، توصیه می‌شود. علاوه بر آن ، این گیاه منبع غنی پتاسیم است.

کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب ‌بر و هضم‌کننده غذاست و مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

مواد لازم :

کنگر / ۵۰۰ گرم
پیاز / یک عدد
لیموترش / یک عدد
هویج / یک عدد
سیب‌زمینی / دو عدد
نخودفرنگی / یک پیمانه
شوید / چند شاخه
نمک و زردچوبه / به میزان لازم
روغن و آب جوش / به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را به شکل خلالی خرد کرده و با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید.
سیب زمینی و هویج را نیز به شکل خلالی خرد کنید و با پیاز کمی تفت دهید.
کنگر را پاک و خرد کرده و به همراه نخود فرنگی به مواد اضافه کنید و آنها را هم تفت دهید.
نمک و آب جوش ( تقریباً دو تا سه لیوان ) را به مواد افزوده و با حرارت کم فرصت دهید تا تمام مواد خوب بپزد.
بعد از پخت و هنگام سرو آب لیموی تازه را به غذا اضافه کنید.
خوراک کنگر را با شوید تازه و برشهای لیموی تازه تزئین کنید.

نکته:
باتوجه به اینکه برگ‌های کنگر تیغ‌های ریز و تیزی دارند، هنگام پاک‌کردن مراقب دستان خود باشید؛ بهتر است از دستکش استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه خوراک قارچ با سویا

مواد لازم: قارچ ریز یک دست یا ورقه شده= ۲۵۰ گرم سیب زمینی یک عدد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *