قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه » ♦ خانه و خانواده » ترشی تره رژیمی

ترشی تره رژیمی

ترشی تره
ترشی تره

مواد لازم:
سبزی شامل شوید,گشنیز,اسفناج,
نعناع و یا خالواش ( خولیواش) که نوعی سبزی محلی استان گیلان است…….همه با هم ۱لیوان
ارد برنج شمالی……۲قاشق غذاخوری یا در صورت تمایل نیم دانه برنج شمالی …..۳قاشق غذاخوری
آبغوره…..نصف لیوان
سیر…..نیم بوته
تخم مرغ….۱ عدد
نمک فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه:
سبزی را خورد کرده و با دولیوان اب بگذارید بپزد اگر نمیخواهید رنگ سبزی عوض شود در قابلمه را باز بگذارید اگر از نیم دانه استفاده میکنید انرا هم به سبزی اضافه کنید و اگر هم از ارد برنج استفاده میکنید بعد از پخت سبزی ارد را با ابغوره مخلوط کرده به طوری که گوله نداشته باشد انرا به سبزی پخته اضافه کنید کمی بعد زیر سبزی را خاموش کنید حالا سیر را له کرده با زردچوبه نمک و دو قاشق روغن در ماهیتابه سرخ کنید اگر خالواش دارید حالا به سیر اضافه کنید وگرنه از نعنا استفاده کنید و انرا به سیر اضافه کنید سپس سبزی پخته را به سیر اضافه کنید کمی که تفت خورد میتوانید تخم مرغ را زده و به غذا اضافه کنید شل یا سفت بودن این خورشت به سلیقه شما بستگی دارد.این خورش معمولا به همراه ماهی دودی و برنج و زیتون خورده میشود..
کالری این غذا:
سبزیها ۲۰ کالری
ارد برنج ۵۰ کالری
روغن۲۲۰ کالری
تخم مرغ ۷۰ کالری
اگر این خورشت را با نان میل کنید روی هم شما ۴۳۰ کالری دریافت کرده اید
درصورتی که با برنج نوش جان کنید مثلا ۱۲ قاشق برنج کم روغن شما ۶۸۰ کالری دریافت کرده اید.
نوش جان

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ

مواد لازم :  لوبیا چیتی  یک لیوان  قارچ  دو عدد  سیب زمینی  یک عدد کوچک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *