خانه » ♦ خانه و خانواده » بیسکویت رژیمی با دانه آفتابگردان و کشمش

بیسکویت رژیمی با دانه آفتابگردان و کشمش

بیسکویت رژیمی
بیسکویت رژیمی

مواد لازم برای تهیه ۱۲ – ۱۰ عدد بیسکویت
آرد سفید گندم : ۲ پیمانه سرپر (۲۲۵ گرم)
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای‌خوری
کره گیاهی پاستوریزه : ۲ قاشق سوپ‌خوری
شکر : ۲ قاشق سوپ‌خوری
کشمش : یک سوم پیمانه (۵۰ گرم)
دانه آفتابگردان : ۲ قاشق سوپ‌خوری
ماست کم‌چرب پاستوریزه : ۱ پیمانه سرخالی (۱۵۰ گرم)
شیر کم چرب پاستوریزه : ۳- ۲ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه:
آرد و بیکینگ پودر رابا هم دیگه مخلوط میکنیم. کره گیاهی را به آناضافه میکنیمو مجدداً مخلوطمی کنیم و با دست مالش میدهیم

سپس شکر، کشمش، نیمی از دانه‌های آفتابگردان، ماست و شیر رابه آن اضافه و مخلوطمی کنیم تا خمیر نرمی حاصل شود.

توجه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را روی سطحی که با آرد آغشته شده، به قطر ۲ سانتیمتر پهن می کنیم

حالا خمیرها را با قالب‌های دایره شکل به قطر ۶ سانتیمتر قالب بزنید.

با استفاده از قلم‌مو شیر را روی بیسکویت‌هامی مالیم و بقیه دانه‌های آفتابگردان را روی آنمی پاشیم

بیسکویت‌ها را به مدت ۲۰- ۱۵ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرارمی دهیم تا پف کنند و طلایی رنگ شوند.

بیسکویت‌ها را پس از خنک شدن، با مربا یا کره کم چرب میل نمایید. نوش جان

مطلب پیشنهادی

ته چین قارچ و بادمجان برای کسانی که مرغ دوست ندارند

ته چین جزو غذاهای بسیار خوش طعم و اصیل ایرانی است و این ته چین …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *