خانه » ♦ خانه و خانواده » آموزش کوکوی شبت باقلا

آموزش کوکوی شبت باقلا

کوکوی شبت باقلا

کوکو

مواد لازم:

باقلا سبز (خلال‌‌شده) — ۲۵۰ گرم

تخم مرغ — ۶ عدد (۳۳۰ تا۳۶۰ گرم)

زردچوبه (پودرشده) — ۱ قاشق چای‌خوری (۳ گرم)

آرد نخودچی (الک‌شده) — ۱ قاشق سوپ خوری (۹ گرم)

فلفل سیاه (پودرشده) و نمک — به مقدار لازم

پیازداغ — یک چهارم پیمانه (۱۵ گرم)

سیر (کوبیده‌شده) — ۲حبه (۱۰ گرم)

سبزی* (پاک و خردشده) — ۱۵۰ گرم

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) — به مقدار لازم

*سبزی شامل شبت و تره (از هر کدام ۷۵ گرم) می‌باشد.

روش تهیه:

۱- باقلا سبز را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا بپزد. پس از پخت، در آبکش بریزید؛

۲. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی مناسب ریخته، زردچوبه، آرد نخودچی، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید؛

۳. باقلا، پیازداغ، سیر و سبزی را در ظرفی دیگر ریخته، مخلوط تخم‌مرغ را به آن افزوده و کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید؛

۴. در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی‌که روغن کاملاً داغ شد، تمام کوکو را یک‌مرتبه در آن ریخته و با پشت قاشق، مایه را به طور یکنواخت در تابه پهن کنید. درِ تابه را بگذارید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ بگذارید بپزد، یک طرف کوکو که سرخ شد، برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید؛

۵. پس از سرخ شدن، کوکو را در ظرف مورد نظر قرار داده و به دلخواه تزیین و سرو کنید.

نکته:

  •   اندازه تره بر مبنای پاک‌ شده آن است که مقدار پاک ‌نشده آن ۱۰۰ گرم می‌باشد. o اندازه شبت بر مبنای پاک شده آن است که مقدار پاک نشده آن ۱۵۰گرم می باشد.
  •   باقلا سبز انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن، باقلای کوچک کاشان است.
  •   چنانچه از باقلای خشک استفاده می‌کنید، آن را از چهار ساعت قبل خیس کنید.

انتخاب و نگه داری

انتخاب:
باقلای مرغوب، جوان و غلاف آن به رنگ سبز تند و بدون لکه سیاه است و اگر آن را خم کنید، از وسط می شکند؛ یعنی محل دانه در داخل غلاف، فضای خالی ندارد. از خریدن باقلایی که پوست دانه آن به رنگ سفید یا زرد و سفت است، خودداری کنید.
باقلا را در ظرف مخصوص فریزر بریزید و با درج تاریخ و مشخصات به مدت ۸ تا ۱۲ ماه در فریزر نگه‌داری کنید.
فکر بکر:
کوکوی شبت باقلا را می‌توان در فر با روغن کمتری روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) تهیه‌کرد.
اغلب ما دوست داریم. شب‌ها از غذا‌های سبک استفاده کنیم تا علاوه بر حفظ وزن و سلامت بدن، خواب بهتر و راحت‌تری داشته باشیم. کوکو از جمله غذاهایی است که برای این منظور مناسب می‌باشد. از انواع کوکو، علاوه بر شام می‌توان به عنوان ساندویچ یا وعده ناهار خصوصاً برای افرادی که سرکار می‌روند، استفاده کرد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا
تمامی حقوق این سایت متعلق به دانلود های می باشد.
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
CopyRight © 2013-2016 DownloadHi.ir این سایت هیچگونه مسئولیتی در مورد محتوای مطالب منتشر شده اش ندارد و در مورد انتشار برنامه ها،
کلیه مطالب و برنامه های موجود در این سایت از سایتهای معتبر تهیه شده اند و در رابطه با برنامه های ایرانی ثبت شده، در صورتی که
صاحب اثر رضایت نداشته باشد می تواند در قسمت نظرات پیام بگذارد تا ضمن هماهنگی برای ارسال اسناد و مدارک
مربوطه در مورد ثبت برنامه مورد نظر، نسبت به حذف آن اثر طی 72 ساعت اقدامات لازم انجام گیرد.